Baneris reklama  elady.lt diržai po gimdymo  pizap.com14733584773881  lediforma geraaugti baneris   kirptas

Pavojus sveikatai tyko patalpoje

Patalpas reikia vėdinti 300x199Gali atrodyti, kad pasislėpti nuo aplinkos teršalų galima namuose. Tačiau ekspertai mano kitaip. „Teršalai patalpose dažnai pavojingesni už esančius lauke. Tinkamai nevėdinant kambarių, jie kaupiasi ir kenkia sveikatai. “, – sako Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Pastatų energetikos katedros docentė, dr. Violeta Misevičiūtė.

Kodėl būtina vėdinti patalpas?

Docentė sako, kad oro poreikis per parą 88 procentai. Tai nepalyginamai daugiau už kitus gyvybiškai svarbius produktus: maistą (3 proc.) ir vandenį (9 proc.). Apie 90 proc. laiko žmonės praleidžia patalpose, ypač šaltuoju metų laiku. Oro užterštumo pojūtis atsiranda pirmiausia dėl šilumos, drėgmės ir nemalonių kūno kvapų. Netinkamai vėdinant, nepakanka oro, tvanku, tvyro nemalonūs kvapai, patalpose gali būti per karšta, per šalta, jaustis skersvėjis bei atsirasti „ligoto pastato“ sindromas.

„Yra patalpų, kuriose dirbantys arba gyvenantys žmonės skundžiasi bloga savijauta, silpnumu ir panašiais neaiškios kilmės negalavimais. Tai būdinga „ligoto pastato“ sindromui“, – sako mokslininkė. Šio sindromo simptomai yra ir galvos skausmas ar svaigimas, pykinimas, akių, nosies ar gerklės dirginimas, sausas kosulys, odos niežulys, nuovargis, balso užkimimas, alergijos, dažnesni astmos priepuoliai. Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) komitetas nustatė, kad daugiau kaip 30 proc. naujuose ar rekonstruotuose pastatuose dirbančių ir gyvenančių žmonių  serga dėl  „ligoto pastato“ sindromo. Viena iš pagrindinių priežasčių – prastas vėdinimas.

Dulkės – mažiausiai pavojingos 

Netinkamai vėdinamose patalpose daugelis medžiagų tampa teršalais. Pagrindiniai jų židiniai statybinės, apdailos (lakieji organiniai junginiai), polimerinės medžiagos, dujų degimo produktai (anglies monoksidas), žmogaus skleidžiamos bei dėl buitinių procesų išsiskiriančios medžiagos, tabako dūmai (benzenas).

„Mažiausiai pavojingos yra medienos ir gamtinės dulkės, kurios išsiskiria įvairios  veiklos metu. Pavojingiausios – sintetinės medžiagos, įvairios rūgštys (azoto, boro), chromo, nikelio junginiai, vaistai“, – vardija dr. V. Misevičiūtė. Žmogus skleidžia iki 400 cheminių junginių, daugiausia – CO2. Didėjant jo kiekiui ore, mažėja dėmesio koncentracija, apima žiovulys, mieguistumas. Vėdinimas yra ir profilaktikos priemonė nuo gaisrų, sprogimų ir nelaimingų atsitikimų, nes mažina sprogiųjų ir degiųjų priemaišų  koncentraciją ore. Vėdinamų patalpų  atitvarų eksploatavimo trukmė ilgesnė, nes nesiformuoja pelėsis, grybeliai, pastato atitvaros nedrėksta.

Kaip tinkamai vėdinti patalpas?

Anot dr. V. Misevičiūtės, natūralus ar mechaninis vėdinimas yra veiksmingiausias būdas palaikyti tinkamą oro kokybę.“. VGTU docentė pateikia keletą patarimų: „Gyvenamuosius kambarius galima vėdinti atidarant langus. Šaltomis dienomis reikėtų praverti langus 10–15 min. arba sukelti smūginį vėdinimą – kelioms minutėms visiškai atidaryti langą. Langus atverti rekomenduojama kelis kartus per dieną, pavyzdžiui, ryte ir vakare“. Ekspertė atkreipia dėmesį, kad vėdinti  nedera esant smogui – geriau luktelėti, kol jį išsklaidys vėjas.

Kitas patalpas, dr. V. Misevičiūtės teigimu, derėtų vėdinti kai reikia, pavyzdžiui, virtuvėje veikiant viryklei turėtų įsijungti gartraukis, kuris pašalintų gaminant maistą išsiskyrusią šilumą, garus ir kvapus. Ventiliatoriai turėtų veikti naudojantis vonia ir tualetu. Tiems, kurie vengia atidaryti langą bijodami prarasti šilumą, mokslininkė pataria pasvarstyti apie vėdinimo sistemą su šilumogrąža: „Naudojant šilumogrąžą, šalinamo oro šiluma panaudojama tiekiamam orui pašildyti, todėl reikia mažesnio galingumo šildytuvo, sistema veikia ekonomiškiau“. Dr. V. Misevičiūtės nuomone, patalpas vėdinti  būtina: „Geras patalpų oras teigiamai veikia sveikatą, darbo našumą, taip pat sumažina sveikatos priežiūros išlaidas“.

http://www.sveikatavisiems.lt/

Kokioje padėtyje miegoti, kad pailsėtumėt ir jūs ir jūsų nugara?

sveika nugara 1Taisyklinga miegojimo poza svarbi jaučiant nugaros skausmą ir jo prevencijai. Daug kalbama apie ortopedinius čiužinius, kuriuos lengviau prisitaikyti, nei pakeisti miegojimo įpročius.
Jei miegate tokioje padėtyje, visai nekeista, jei ryte jaučiate sustingimą ir skausmą juosmens ar kaklo srityje.

Miegojimas pusiau ant pilvo, koją laikant pritrauktą prie pilvo ir sulenktą – žmonių pamėgta poza ir ypatingai tarp besiskundžiančių nugaros skausmu. Tačiau toks miegojimas ne tik vargina nugaros, kaklo raumenis, bet neužtikrina ir neutralios stuburo padėties. Taip pat nėra optimali alkūnės ir peties sąnariams. Kaklinė stuburo dalis vargsta nes yra lenkime ir rotacijoje, juosmeninė – tiesime ir rotacijoje. Vienos struktūros yra pertemtos, kitos per daug suspaustos. Tai tas pats kas per naktį palaikytumėte pirštą šioje tempimo padėtyje. Ir visai nebūtų keista jei jį skauda atsikėlus.

sveika nugara
Kineziterapeutai – tai specialistai, kurie gali patarti kokioje pozoje reikėtų miegoti, taip pat gali individualiai pritaikyti gydomąją ar nuskausminančią padėtį. Viena iš tokių padėčių – gulėjimas ant pilvo ištiestomis kojomis, maksimaliai atpalaidavus sėdmenų ir nugaros raumenis. Ši padėtis gali būti naudojama ne tik kaip gydomoji, tačiau rekomenduojama pagulėti tokioje padėtyje kiekvienam apie 15 min., pavyzdžiui grįžus iš darbo. Ypatingai tinka sergantiems stuburo tarpslankstelinių diskų ligomis (pvz.: degeneracija, protrūzijos). Dėl taisyklingo atlikimo reikėtų pasikonsultuoti su kineziterapeutu.

http://www.judesionamai.lt/

Stiprinkite savo imunitetą

6c11d085 e5cc 4174 92a0 4de145181bf9Net Hipokratas kartą pasakė: „tegul maistas būna jūsų vaistas“. Šiuo klausimu niekas nepasikeitė nuo pat senovės. Šiandienos ekspertai taip pat rekomenduoja subalansuotą mitybą, kuri yra geriausias vaistas ir priemonė tuo pačiu metu. Tinkama mityba yra pirmas žingsnis stiprinant savo imunitetą, kuris žiemos metu yra itin svarbus.

Ką kiekviena moteris turi žinoti apie gimdos kaklelio vėžio prevenciją?

Prof. dr. Saulius CaplinskasŠią savaitę prasidėjo gimdos kaklelio vėžio prevencijos savaitė, kuri tęsis iki sausio 31 d. (sekmadienio). Tradiciškai gimdos kaklelio vėžio prevencijos savaitė Europoje minima paskutinę sausio savaitę.

Sultinys – jaunystės ir geros savijautos šaltinis

0002344835WW 849x565Svorio didėjimas, greitesnis nuovargis, odos suglebimas ir raukšlės – nemalonūs senėjimo požymiai. Bet norint juos pristabdyti, visai nebūtina griebtis liekninančių piliulių, energinių gėrimų ar botokso injekcijų.

Prisijungti

Registruotis


Renginiai

Rugsėjis 2017
Pr A T K P Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

UAB PROSAPIA PROJEKTAS LIETUVOJE baneris1baneris220x140Baneris Esvita Copypizap.com14756894822121pizap.com14691268044221pizap.com14696302983521pizap.com14691267668501pizap.com14709872442341fd5aca24ec871d259dc8aac15e18a614814f409cAL logo spalva 1 page 001gera augti